Такрори мухтасари ҳикояти сафарҳо аз Миср то Ӯрдун
- ИН аст сафарҳои банӣ-Исроил, ки аз Миср бар ҳасби фавҷҳои худ, бо сардории Мусо ва Ҳорун берун омаданд.
- Ва Мусо ҷойҳои баромади онҳоро барои сафарҳошон, ки ба фармони Худованд ба амал оварданд, навишт; ва ин аст сафарҳои онҳо бар ҳасби ҷойҳои баромадашон:
- Ва онҳо аз Раамсис дар моҳи якум, дар рӯзи понзда-ҳуми моҳи якум кӯч карданд; фардои фисҳ банӣ-Исроил бо дасти баланд, пеши назари ҳамаи мисриён берун омаданд.
- Ва мисриён ҳамаи нахустзодагонро, ки Худованд дар миёни онҳо кушта буд, гӯр мекарданд; ва бар худоёни онҳо Худованд доварй намуд.
- Ва банӣ-Исроил аз Раамсис кӯч карда, дар Суккӯт ӯрду заданд.
- Ва аз Суккӯт кӯч карда, дар Этом, ки дар кинори биё-бон аст, ӯрду заданд.
- Ва аз Этом кӯч карда, ба Фӣ-Ҳаҳирӯт, ки пеши Баал-Сафӯн аст, баргаштанд, ва пеши Миҷдӯл ӯрду заданд.
- Ва аз Фӣ-Хаҳирӯт кӯч карда, аз даруни баҳр ба биёбон убур карданд; ва дар биёбони Этом се рӯз роҳ паймуда, дар Мора ӯрду заданд.
- Ва аз Мора кӯч карда, ба Элим расиданд; ва дар Элим дувоздаҳ чашмаи об ва ҳафтод дарахти хурмо буд, ва дар он ҷо ӯрду заданд.
- Ва аз Элим кӯч карда, назди баҳри Қулзум ӯрду за-данд.
- Ва аз баҳри Қулзум кӯч карда, дар биёбони Син ӯрду заданд.
- Ва аз биёбони Син кӯч карда, дар Дофқо ӯрду заданд.
- Ва аз Дофқо кӯч карда, дар Олуш ӯрду заданд.
- Ва аз Олуш кӯч карда, дар Рафидим ӯрду заданд; ва дар он ҷо об набуд, ки қавм бинӯшанд.
- Ва аз Рафидим кӯч карда, дар биёбони Сино ӯрду заданд.
- Ва аз биёбони Сино кӯч карда, дар Қибрӯт-Ҳатааво ӯрду заданд.
- Ва аз Қибрӯт-Ҳатааво кӯч карда, дар Ҳасирӯт ӯрду заданд.
- Ва аз Ҳасирӯт кӯч карда, дар Ритмо ӯрду заданд.
- Ва аз Ритмо кӯч карда, дар Риммӯн-Форас ӯрду заданд.
- Ва аз Риммӯн-Форас кӯч карда, дар Либно ӯрду заданд.
- Ва аз Либно кӯч карда, дар Риссо ӯрду заданд.
- Ва аз Риссо кӯч карда, дар Қаҳелото ӯрду заданд.
- Ва аз Қаҳёлото кӯч карда, дар Ҳар-Шофар ӯрду задацд.
- Ва аз Ҳар-Шофар кӯч карда, дар Ҳародо ӯрду заданд.
- Ва аз Ҳародо кӯч карда, дар Мақҳелӯт ӯрду заданд.
- Ва аз Мақҳелӯт кӯч карда, дар Тоҳат ӯрду заданд.
- Ва аз Тоҳат кӯч карда, дар Тораҳ ӯрду заданд.
- Ва аз Тораҳ кӯч карда, дар Митқо ӯрду заданд.
- Ва аз Митқо кӯч карда, дар Ҳашмӯно ӯрду заданд.
- Ва аз Ҳашмӯно кӯч карда, дар Мӯсирӯт ӯрду заданд.
- Ва аз Мӯсирӯт кӯч карда, дар Банӣ-Яъқон ӯрду заданд.
- Ва аз Банӣ-Яъқон кӯч карда, дар Ҳӯр-Ҳаҷидҷод ӯрду заданд.
- Ва аз Ҳӯр-Ҳаҷидҷод кӯч карда, дар Ётвото ӯрду за-данд.
- Ва аз Ётвото кӯч карда, дар Абрӯно ӯрду заданд.
- Ва аз Абрӯно кӯч карда, дар Эсьйӯн-Ҷобар ӯрду за-данд.
- Ва аз Эсьйӯн-Ҷобар кӯч карда, дар биёбони Син, ки Қодеш бошад, ӯрду заданд.
- Ва аз Қодеш кӯч карда, дар кӯҳи Ҳӯр, ки дар канори замини Адӯм аст, ӯрду заданд.
- Ва Ҳоруни коҳин бар тибқи фармони Худованд бар кӯҳи Ҳӯр баромада, дар соли чилуми берун омадани банӣ-Исроил аз замини Миср, дар моҳи панҷум, дар рӯзи якуми моҳ дар он ҷо вафот ёфт.
- Ва Ҳорун саду бисту сесола буд, ки дар кӯҳи Ҳӯр мурд.
- Ва Канъонӣ, подшоҳи Арод, ки дар ҷануби замини Канъон сокин буд, аз омадани банӣ-Исроил хабар ёфт.
- Ва аз кӯҳи Ҳӯр кӯч карда, дар Салмӯна ӯрду заданд.
- Ва аз Салмӯна кӯч карда, дар Фунӯн ӯрду заданд.
- Ва аз Фунӯн кӯч карда, дар Ӯбӯт ӯрду заданд.
- Ва аз Ӯбӯт кӯч карда, дар Ийе-Аборим, дар ҳудуди Мӯоб ӯрду заданд.
- Ва аз Ийим кӯч карда, дар Дибӯн-Ҷод ӯрду заданд.
- Ва аз Дибӯн-Ҷод кӯч карда, дар Алмӯн-Диблотой-мо ӯрду заданд.
- Ва аз Алмӯн-Диблотоймо кӯч карда, дар кӯҳҳои Або-рим, пеши Набӯ ӯрду заданд.
- Ва аз кӯҳҳои Аборим кӯч карда, дар даштҳои Мӯоб, назди Ӯрдун, дар рӯ ба рӯи Ериҳӯ ӯрду заданд.
- Ва назди Ӯрдун, аз Байт-Ешимӯт то Обил-Шиттим, дар даштҳои Мӯоб ӯрду заданд.
Дастур дар бораи тасарруфи замин.
- Ва Худованд ба Мусо дар даштҳои Мӯоб, назди Ӯр-дун, дар рӯ ба рӯи Ериҳӯ сухан ронда, гуфт:
- «Ба банӣ-Исроил сухан ронда, ба онҳо бигӯ: вақте ки шумо аз Ӯрдун ба замини Канъон убур намоед,
- Ҳамаи сокинони он заминро аз пеши худ бадар биро-нед, ва ҳамаи ҳайкалҳои нақшини онҳоро нест кунед, ва ҳамаи бутҳои рехтаи онҳоро бишканед, ва ҳамаи баландиҳои онҳоро хароб кунед.
- Ва заминро ба тасарруфи худ дароварда, дар он сокин шавед, зеро ки Ман ин заминро ба шумо додам, то ки онро тасарруф намоед.
- Ва заминро ба воситаи қуръа ба қабилаҳои худ ҳамчун мулк тақсим кунед: ба онҳое ки сершуморанд, мулкашонро бештар бидиҳед, ба онҳое ки камшуморанд, мулкашонро кам-тар бидиҳед; маконе ки мувофиқи қуръа ба касе барояд, аз они вай хоҳад буд; амлокро бар ҳасби сибтҳои падарони худ бигиред.
- Валекин агар шумо сокинони заминро аз пеши худ бадар наронед, касоне ки шумо аз миёни онҳо боқӣ мегузоред, мисли милҳо дар чашмони шумо ва мисли хорҳо дар биқин-ҳои шумо хоҳанд буд, ва шуморо бар замине ки дар он сокин шудаед, ба танг хоҳанд овард.
- Ва чунин воқеъ хоҳад шуд, ки он чи Ман ният доштам бо онҳо бикунам, бо шумо хоҳам кард».
© IBT 1992