Никоҳи Иброҳим бо Қатуро.
- ВА Иброҳим боз зан гирифт, ки вай Қатуро ном дошт.
- Вай Зимрон, Ёқшон, Мадон, Мидьён, Ишбоқ ва Шуаҳ-ро ба ӯ зоид.
- Ва Ёқшон Шабо ва Дадонро ба дуньё овард. Ва писа-рони Дадон Ашурим, Летушим ва Леумим буданд.
- Ва писарони Мидьён Эфо, Эфар, Ҳанӯх, Абидоъ ва Алдоо буданд. Ҳамаи инҳо писарони Қатуро буданд.
- Ва Иброҳим ҳар он чи дошт, ба Исҳоқ дод.
- Ва ба писарони сурриягоне ки Иброҳим дошт, Иброхим тӯҳфаҳо дод, ва онҳоро, дар ҳини зиндагии худ, аз пеши писари худ Исҳоқ ба ҷониби шарқ, ба машриқзамин фиристод.
Вафоти Иброҳим.
- Ва айёми солҳои умри Иброҳим, ки зиндагонӣ кард, саду ҳафтоду панҷ сол буд.
- Ва Иброҳим вафот ёфт, ва дар мӯйсафедии некӯ, пиру солхӯрда шуда, аз дуньё чашм пӯшид, ва ба қавми худ пайваст.
- Ва писаронаш Исҳоқ ва Исмоил ӯро дар мағораи Мак-фело, дар саҳрои Афрӯн ибни Сӯҳари ҳиттӣ, ки дар рӯ ба рӯи Мамре воқеъ аст, дафн карданд,
- Дар саҳрое ки Иброҳим аз фарзандони Ҳит харида буд. Дар он ҷо Иброҳим ва занаш Соро мадфун шуданд.
- Баъд аз вафоти Иброҳим Худо писари ӯ Исҳоқро ба-ракат дод; ва Исҳоқ назди Беэр-лаҳай-рӯӣ иқомат дошт.
Насли Исмоил.
- Ва ин аст насаби Исмоил писари Иброҳим, ки Ҳоҷари мисрӣ, канизи Соро, ба Иброҳим зоида буд.
- Ва ин аст номҳои писарони Исмоил, номҳои онҳо муво-фиқи насаби онҳо; нахустзодаи Исмоил Набойӯт, Қедор, Адбаил, Мибсом,
- Мишмоъ, Думо, Массо,
- Ҳадад, Темо, Ятур, Нофиш ва Қедмо.
- Инҳоянд писарони Исмоил, ва ин аст номҳои онҳо, дар қасабаҳои онҳо ва дар айлоқҳои онҳо; дувоздаҳ амири қабилаҳои онҳо.
- Ва солҳои зиндагонии Исмоил саду сию ҳафт сол буд; ва ӯ вафот ёфт, ва аз дуньё чашм пӯшид, ва ба қавми худ пайваст.
- Ва онҳо аз Ҳавило то Шур, ки пеши Миср ба самти Ашшур воқеъ аст, иқомат доштанд; ҷудо аз ҳамаи барода-рони худ маскан гирифта буданд.
Насли Исҳоқ.
- Ва ин аст насаби Исҳоқ писари Иброҳим; Иброҳим Исҳоқро ба дуньё овард.
- Ва Исҳоқ чилсола буд, ки Ривқо духтари Батуили ара-мӣ ва хоҳари Лобони арамиро аз Фаддони Арам барои худ ба занӣ гирифт.
- Ва Исҳоқ пеши Худованд дар ҳаққи зани худ зорию илтиҷо кард, чунки вай бенасл буд; ва Худованд илтиҷои ӯро қабул кард, ва занаш Ривқо ҳомила шуд.
- Ва писарон дар батни вай ҷунбиш мекарданд, ва гуфт: «Агар чунин бошад, ин ба ман барои чист?» Ва рафт, то ки аз Худованд бипурсад.
- Ва Худованд ба вай гуфт: «Ду қабила дар батни ту ҳастанд, ва ду қавм аз шиками ту ҷудо шаванд; ва қавме аз қавме зӯр барояд, ва калонӣ ба хурдӣ хизмат кунад».
Таваллуд ёфтани Эсов ва Яъқуб.
- Ва моҳу рӯзаш пур шуда, вақти зоиданаш расид, ва инак экизак дар шиками вай буд.
- Ва нахустин сурхранг берун омад, тамоми баданаш мисли пӯстин пашмнок буд, ва ӯро Эсов ном ниҳоданд.
- Ва баъд аз он бародараш берун омад, ва пошнаи Эсовро ба дасти худ гирифта буд; ва ӯро Яъкуб ном ниҳоданд. Ва дар вақти таваллуди онҳо Исҳоқ шастсола буд.
Эсов нахустзодагии худро мефурӯшад.
- Ва бачаҳо калон шуданд, ва Эсов сайёди моҳир ва марди саҳроӣ шуд, вале Яъқуб — марди ҳалими хайма-нишин.
- Ва Исҳоқ Эсовро дӯст медошт, чунки сайди ӯ ба муд-даои табъаш буд; вале Ривқо Яъқубро дӯст медошт.
- Боре Яъқуб ош мепухт, ва Эсов лакот аз гуруснагӣ аз саҳро омад.
- Ва Эсов ба Яъқуб гуфт: «Аз ин оши сурх барои хӯрда-нам бидеҳ, зеро ки аз гуруснагӣ лакот шудаам». Аз ин сабаб ӯро Адӯм* номиданд.
- Ва Яъқуб гуфт: «Аввал нахустзодагии худро ба ман бифрӯш».
- Ва Эсов гуфт: «Инак, ман ба мурдан расидаам, ва аз ин нахустзодагӣ ба ман чӣ фоида?»
- Ва Яъқуб гуфт: «Ҳозир ба ман қасам ёд кун». Ва ба ӯ қасам ёд кард, ва нахустзодагии худро ба Яъқуб фурӯхт.
- Ва Яъқуб ба Эсов нон ва оши адас дод: ва ӯ хӯрд, ва нӯшид, ва бархоста, бирафт; ба ҳамин тариқ Эсов нахустзо-дагии худро хор дид.
*30. Сурх.
© IBT 1992